Dorothea Iglezakis

Frau Dr.

FoKUS (Kompetenzzentrum für Forschungsdaten der Universität Stuttgart)
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70174 Stuttgart

Veröffentlichungen:
  1. Lauterbach, S., Dienhart, H., Range, J., Malzacher, S., Spöring, J.-D., Rother, D., Pinto, M. F., Martins, P., Lagerman, C. E., Bommarius, A. S., Høst, A. V., Woodley, J. M., Ngubane, S., Kudanga, T., Bergmann, F. T., Rohwer, J. M., Iglezakis, D., Weidemann, A., Wittig, U., … Pleiss, J. (2023). EnzymeML: seamless data flow and modeling of enzymatic data. Nature Methods. https://doi.org/10.1038/s41592-022-01763-1
  2. Hirsch, M., Iglezakis, D., Leymann, F., & Zimmermann, M. (2022). The ReSUS Project - Infrastructure for Sharing Research Software. In E-Science-Tage 2021: Share Your Research Data (S. 267–276). heiBOOKS. https://doi.org/10.11588/HEIBOOKS.979.C13737
  3. Arndt, S., Farnbacher, B., Fuhrmans, M., Hachinger, S., Hickmann, J., Hoppe, N., Horsch, M. T., Iglezakis, D., Karmacharya, A., Lanza, G., Leimer, S., Munke, J., Terzijska, D., Theissen-Lipp, J., Wiljes, C., & Windeck, J. (2022). Metadata4Ing: An ontology for describing the generation of research data within a scientific activity. (Zenodo, Hrsg.). Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.5957104
  4. Iglezakis, D., & Hermann, S. (2021). 4.4 Disziplinspezifische und –konvergente FDM-Projekte. In M. Putnings, H. Neuroth, & J. Neumann (Hrsg.), Praxishandbuch Forschungsdatenmanagement (S. 381--398). De Gruyter Saur. https://doi.org/doi:10.1515/9783110657807-021
  5. Iglezakis, D., Fuhrmans, M., Arndt, S., Demandt, É., Hachinger, S., Hausen, D., Lanza, G., Lipp, J., Stotzka, R., & Terzijska, D. (2021). Interoperabilität von Metadaten innerhalb der NFDI: Konsortienübergreifender Metadaten-Workshop am 2./3. Juli 2020. Bausteine Forschungsdatenmanagement, 2, Article 2. https://doi.org/10.17192/bfdm.2021.2.8313
  6. Horsch, M. T., Morgado, J. F., Goldbeck, G., Iglezakis, D., Konchakova, N. A., & Schembera, B. (2021). Domain-specific metadata standardization in materials modelling. Domain Ontologies for Research Data Management in Industry Commons of Materials and Manufacturing. https://openreview.net/forum?id=uYgdGd7_wgH
  7. Selent, B., Kraus, H., Hansen, N., Schembera, B., Seeland, A., & Iglezakis, D. (2020). Management of Research Data in Computational Fluid Dynamics and Thermodynamics. In V. Heuveline, F. Gebhart, & N. Mohammadianbisheh (Hrsg.), E-Science-Tage 2019: Data to Knowledge (S. 128–139). HeiBOOKS. https://doi.org/10.11588/heibooks.598
  8. Schembera, B., & Iglezakis, D. (2020). EngMeta -- Metadata for Computational Engineering. https://arxiv.org/abs/2005.01637
  9. Schembera, B., & Iglezakis, D. (2020). EngMeta - Metadata for Computational Engineering. International Journal of Metadata, Semantics and Ontologies, 14(1), Article 1. https://doi.org/10.1504/IJMSO.2020.107792
  10. Hermann, S., Schneider, M., Flemisch, B., Frey, S., Iglezakis, D., Ruf, M., Schembera, B., Seeland, A., & Steeb, H. (2020). Datenmanagement im SFB 1313. Bausteine Forschungsdatenmanagement, 1, Article 1. https://doi.org/10.17192/bfdm.2020.1.8085
  11. Flemisch, B., Hermann, S., Holm, C., Mehl, M., Reina, G., Uekermann, B., Boehringer, D., Ertl, T., Grad, J.-N., Iglezakis, D., Jaust, A., Koch, T., Seeland, A., Weeber, R., Weik, F., & Weishaupt, K. (2020). Umgang mit Forschungssoftware an der Universität Stuttgart. Universität Stuttgart. https://doi.org/10.18419/OPUS-11178
  12. Selent, B., Schembera, B., Iglezakis, D., & Seeland, A. (2019). Datenmanagement in Infrastrukturen, Prozessen und Lebenszyklen für die Ingenieurwissenschaften : Abschlussbericht des BMBF-Projektes Dipl-Ing. Universität Stuttgart; https://doi.org/10.2314/KXP:1693393980
  13. Schembera, B., & Iglezakis, D. (2019). The Genesis of EngMeta - A Metadata Model for Research Data in Computational Engineering. In E. Garoufallou, F. Sartori, R. Siatri, & M. Zervas (Hrsg.), Metadata and Semantic Research (No. 846; Nummer 846, S. 127–132). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-14401-2_12
  14. Iglezakis, D., & Schembera, B. (2019). EngMeta - a Metadata Scheme for the Engineering Sciences. DaRUS. https://doi.org/10.18419/darus-500
  15. Iglezakis, D. (2019). Relevance of Different Metadata Fields for the Description of Research Data from the Engineering Sciences (DaRUS, Hrsg.). https://doi.org/10.18419/darus-501
  16. Iglezakis, D. (2019). Reanalysis of FDM-Communities Data for Engineering. DaRUS. https://doi.org/10.18419/darus-506
  17. Hermann, S., Iglezakis, D., & Seeland, A. (2019). Requirements for Finding Research Data and Software. PAMM. https://doi.org/10.1002/pamm.201900480
  18. Iglezakis, D., & Schembera, B. (2018). Anforderungen der Ingenieurwissenschaften an das Forschungsdatenmanagement der Universität Stuttgart - Ergebnisse der Bedarfsanalyse des Projektes DIPL-ING. o-bib. Das offene Bibliotheksjournal, 3. https://doi.org/10.5282/o-bib/2018H3S46-60
  19. Desel, J., & Iglezakis, D. (2008). Hilfreiche Hilfe? Adaptives Learning-On-Demand. DeLFI 2008: Die 6. e-Learning Fachtagung Informatik.
  20. Iglezakis, D. (2007). Hilfreiche Hilfe Methode, Implementierung und Evaluation eines Verfahrens zur Adaption an das prozedurale Wissen [Shaker]. https://www.shaker.de/de/content/catalogue/index.asp?lang=de&ID=8&ISBN=978-3-8322-6352-2&search=yes
  21. Iglezakis, D. (2005). is the ACT-value a valid estimate for knowledge? An empirical evaluation of the inference mechanism of an adaptive help system. Workshop on the Evaluation of Adaptive Systems, User Modelling.
  22. Iglezakis, D. (2004). Adaptive Help for Webbased Applications. In P. M. E. De Bra & W. Nejdl (Hrsg.), Adaptive Hypermedia and Adaptive Web-Based Systems (S. 304--307). Springer Berlin Heidelberg.
  23. Tippe, D., & Gallenmüller-Roschmann, A. O. D. J. (2001). Soziale Identifikation in virtuellen Gemeinschaften: eine empirische Untersuchung in den deutschen Startrek-Newsgroups. Diplomarbeit, Kath. Universität Eichstätt, Lehrstuhl für Wirtschafts-und Sozialpsychologie.
  24. Desel, J., Tippe, D., Klinkenberg, R., Rüping, S., Fick, A., Henze, N., & Herzog, C. (2001). Vorteile von computergestütztem Lernen in Gruppen aus Sicht der Pädagogischen Psychologie. Universität Eichstätt.
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